vrijdag 30 januari 2009

Meditatie voor Kinderen

Uit: UNICEF – Informatie Bulletin

Ik ben een lid van de wereld-familie

Ik ben verbonden met hen die naast mij staan…..
door de lucht die we inademen…..
door het licht dat we delen……
door de hoop die we hebben op een betere wereld.
*
Ik heb een verantwoordelijkheid
om te geven…..
om te ontvangen….
om openhartig, verdraagzaam en vrij te zijn.

Ik heb deze wereld geërfd van hen die eerder leefden…..
Ik neem ruimte en tijd in voor een gering aantal jaren…..
Ik beheer deze wereld voor hen die na mij komen.

Mijn leven kan – samen met anderen – deze wereld omvormen
naar Vrede, eerder nog dan strijd….
naar Hoop, eerder nog dan wanhoop….
naar Vrijheid, eerder nog dan slavernij.

Ik kan – met hen die om mij heen zijn
de Broederschap van Mensen levend maken.

Ik beloof mijn welwillende geest aan deze gedachte te verbinden.

Wij zullen dit samen doen.

Geen opmerkingen: